Типи АКПП…сучасні і не дуже…

Коробка передач — один з основних вузлів автомобільної трансмісії. Вона призначена для зміни передавального числа, швидкості і напрямку руху авто, а також від’єднання двигуна від трансмісії.

Передавальне число — це відношення швидкостей обертання ведучого і веденого валів.

Існує три типи КПП в залежності від принципу роботи: безступінчаті, ступінчасті і комбіновані.

Перший тип — це шестерінчастий механізм, де крутний момент змінюється східчасто. До нього відноситься механічна і роботизована коробки передач.

Механічна коробка перемикання передач — це циліндричний редуктор, з ручкою зміни передач. Бувають двухвальні, трехвальні і багатовальні механічні КПП.

Механіка дає можливість ручного управління крутним моментом, завдяки чому водій постійно повністю контролює автомобіль. Вона проста по конструкції і надійна, тому найбільш поширена. Крім того, механіка досить економна, її обслуговування не потребує особливо високої кваліфікаціїї, тому вона і досі маює своїх прихильників.

Роботизована коробка — це механіка, де вимикання зчеплення і включення передач відбувається автоматично. Останнім часом стали застосовувати роботи, які мають два зчеплення, що дозволяє уникнути розривів потужності при перемиканні.

Роботизовані трансмісії забезпечують невеликі витрати палива і хорошу динаміку набору швидкості. Завдяки цьому вони встановлюються на широкий спектр автомобілів.

У безступеневих трансмісіях передавальне число змінюється поступово, завдяки гідравлічному перетворенню крутного моменту. До них відноситься варіатор.

Варіатор забезпечує оптимальну динаміку, так як має можливість утримувати обороти на певному рівні, при якому досягається найбільша економічність або максимальна динаміка, але він може передавати обмежену кількість крутного моменту.

Комбінованої коробкою передач є автоматична конструкція.

Класична АКПП має гідротрансформатор, який замінює зчеплення і безступінчато регулює момент, і механічну коробку передач, представлену планетарним редуктором. Також зустрічаються адаптивні автоматичні КПП, які підлаштовуються під стиль водіння.

Класичний автомат плавно перемикає передачі і має високу надійність, але при цьому швидкість перемикань низька, а витрата палива високі, тому зараз автовиробники встановлюють більш сучасні розробки, які мають високу адаптивність і прийнятні витрати палива.

Більш детальна інформація на сайті variator.od.ua