Депутати хочуть змінити умови обов’язкового страхування по ОСАГО

Депутати підготували і зареєстрували у Верховній Раді законопроект, який передбачає зміну правил і умов обов’язкового страхування відповідальності автовласників. Ініціатори нововведення вважають, що назріла необхідність адаптації застарілого закону до реалій сьогоднішнього дня. Адже з моменту прийняття його останньої редакції в 2016 році істотно змінилася і економічна ситуація в Україні, і умови роботи страхових компаній країни.

Які зміни чекають на автовласників?

Підготовлений документ містить одразу кілька змін умов ОСАГО в Україні:

  • розмір компенсації збитків потерпілим в ДТП буде поетапно збільшуватись і, очевидно, перераховуватися згідно інфляції. До 2020 року страхові виплати стануть вище в 5 разів, а в 2025 — в 80 разів і наблизяться до європейських. Якщо зараз постраждалі можуть розраховувати максимум на 100 тис. гр. за заподіяний збиток майну і 200 тис. гр. за шкоду завдану здоров’ю, то через 5,5 років (з 01.01.25) вони зможуть отримати 16 млн. і 100 млн. відповідно;
  • вартість поліса автоцивілки зросте в 2-3 рази;
  • максимальний термін отримання страхових виплат зменшиться з 90 днів до 60;
  • страхові компанії будуть штрафувати за затримку виплат. Розмір штрафу за прострочення складе 20% від загальної суми, належної постраждалим;
  • всі страхові компанії, в переліку послуг яких є автоцивілка, будуть в обов’язковому порядку брати участь в системі прямого врегулювання. Вона дозволяє отримувати компенсацію не від страховика винуватця ДТП (у якого може взагалі не виявитися поліса), а від своєї компанії.

Останній пункт повинен врятувати з тріском провалений пілотний проект прямого врегулювання, що стартував в 2016 році. Всупереч очікуванням, він за 3 роки так і не став масовим. Більш того, дві великих страхових компанії, які контролюють майже 15% ринку української «автоцивілки», покинули проект. Ними стали «Оранта» і «Провідна». В результаті кількість учасників з 18 зменшилася до 16. Гарний початок, який повинен був стимулювати розвиток українського страхового ринку, не прижився. Вiн мав привчити водіїв вибирати страхову «для себе, а не для того хлопця», а страховиків змусити поліпшити сервіс, швидше виплачувати гроші, щоб не втрачати клієнтів.

Хто виявиться у виграші?

Збільшення вартості обов’язкового поліса в 3 рази на фоні зростання розміру компенсацій мало не в 100 раз не лякає і навіть виглядає заманливо. Ініціатори законопроекту вважають, що зміни не повинні викликати нерозуміння у автовласників, тому що вони будуть більш захищеними.