«В чому пріоритетність, брате?», або як у Доманівському районі за 54 млн гривень дороги збираються ремонтувати

Среда, 26 февраля, 2020 17:40

Все-таки ми ще дуже бідний народ, у багатьох смислах цього слова. Ну де ще в світі благополуччя країни визначають якістю тротуарів, асфальту, доріг. Наче більше проблем важливих нема. Проте реальність саме така, і її, на жаль, потрібно сприймати.

І ось не встиг приїхати додому, в рідний Доманівський район, як на мене зі всіх, так би мовити, дірок, посипалось: «А ти чув, що дорогу зі Щасливки до Маринівки будуть ремонтувати?»; «Андрію, це правда, що дорогу до Маринівки за 55 млн гривень відремонтують?»; «Люди кажуть, що «маринівську» дорогу навесні робитимуть…». Відпочив від роботи, називається.

Давайте розбиратися

Дійсно, на сайті електронних закупівель «Прозорро» є тендер на ремонт 6,7 км дороги місцевого значення між селами Щасливка та Маринівка. Очікувана вартість тендеру становить 53,8 млн гривень. Мова в тендері йде про те, що ремонт буде мати статус «середній поточний». Це означає, що те все покриття, яке зараз називають дорогою, не зриватимуть, а на його місці стелити нове. Ні – десь зірвуть шматочок, десь залатають, десь засиплять і все. 54 млн гривень.

Хтось може подумати: «Ну що ти зраду розводиш, будуть ремонтувати дорогу, сказав би краще дякую!» Проте не все так просто, тим більше для місцевої людини. Справа в тому, що: 1) без образ, але це просто дорога між двома невеликими селами без особливого стратегічного значення; 2) це не капітальній ремонт, а лиш середній поточний. За 54 млн гривень, ага.

Трішки про саму дорогу

100% — ремонтувати її треба, навіть необхідно, бо те страхіття й дорогою назвати язик не повертається. Яма на ямі ямою поганяє, розмітки не було, напевно, ніколи, а скільки вихлопних труб тут було відірвано і дисків колісних розбито – лише Богові відомо.

Краще самі гляньте. (За якість відео прошу пробачення).

Та все ж не зникає питання: чим саме ця дорога вразила обласне управління інфраструктури (саме вони є замовником робіт)? Це ж Доманівський район, тут не те, що дороги місцевого значення, – дороги державного значення, по яким швидкі й шкільні автобуси їздять, виглядають не краще. Але область чомусь ставить пріоритет саме на «Щасливку – Маринівку».

Як розповів мені голова Доманівської райради Тарас Кушнір, місцева влада подавала запит на ремонт буквально всіх районних доріг, проте в ОДА чомусь обрали саме цю, інші ж, скоріш за все, не отримають нічого.

«Ми давали повний перелік всіх доріг, а уже саме управління визначалося по пріоритетності. Ми ж ставили, що є ряд інших доріг у пріоритеті, хоча не можна сказати, що й ця дорога за пріоритетністю менша. Одне мене здивувало, що суми на дороги були розподілені нерівномірно», — сказав голова райради.

Іншої думки виконувач обов’язків начальника обласного управління інфраструктури, яке і є замовником ремонту, – Сергій Сікорський. Він запевняє, що була соціальна потреба від людей, і влада до людей прислухалась.

«Там, у Маринівці, школа, і ця ділянка значно зруйнована, постійно використовується для населення. Були нарікання, громада звернулась, от ми і вирішили. Ця дорога має соціальне значення для населення, яке проживає там», — запевняє Сікорський.

Може, справа в амбулаторії?

Маринівка стала одним із кількох щасливців (який іронічний каламбур), де обласна влада саме перед президентськими виборами 2019 року побудувала амбулаторію. Ну, як побудувала – амбулаторія наче й є, стоїть собі гордо за розвалинами старого складу, але вона й досі не пройшла всіх перевірок, і досі не відкрита для місцевих жителів, які змушені ходити в старе приміщення ФАПу, котре буквально «розповзається» через відсутність фундаменту.

«Фактично там залишилася паперова волокіта. На 98% вона готова», — додав про нову амбулаторію Кушнір.

Ось і виходить, що нема в двох селах ні опорних шкіл, ні лікарень, але саме між ними будуть ремонтувати дорогу за майже 54 млн гривень. Ну і знову: не капітально ремонтувати, а так, посередньо, якщо можна так висловитись.

Цікаво також, що в Маринівці мінімум 5 великих землевласників, кожен з яких має в своєму розпорядженні принаймні тисячу гектар земель, плюс ще десь півтора десятка дрібніших аграріїв. І все оте добро кожного року везуть якою дорогою? Правильно, вищезазначеною. Тому ще одне риторичне запитання: як довго прослужить траса, на якій проведуть середній поточний ремонт, і якою кожного року везтимуть тисячі тон зерна…

Люди кажуть…

І останнє, проте найцікавіше. Як розповіли (по секрету, але не дуже) жителі одного з цих двох сіл, місцеві бізнесмени, які саме займаються ремонтами доріг, ще минулого року хвалились, мовляв, будемо робити вам дорогу. І це все за півроку до оголошення тендеру. Нічого в цій забутій богом країні не змінюється.

Ну а поки уважний читач бідкається, а влада розводить руками, пропоную подивитись ще одне відео, на якому показана ділянка траси Р-75 між райцентрами Доманівкою та Первомайськом в районі сіл Кузнецове і тої самої Щасливки. По цій дорозі якраз і їздять шкільні автобуси та «швидкі».

Окремо виділю головну думку: я не проти, щоб ремонтували саме цю дорогу, навпаки, люди заслуговують на те, щоб траси ремонтували.  А саме ця дорога якісного ремонту не бачила уже ого-го скільки. Я лиш проти того, щоб бездумно вивалювати десятки мільйонів на СЕРЕДНІЙ ремонт менш ніж 7 км траси між двома селами, а всі інші ставити в ігнор.

І питання на «засипку»: якщо перевести 53,8 млн гривень в монети номіналом 1 копійку, яких на складах Нацбанку, впевнений, ще купа лишилось – чи вистачить монеток, щоб засипати ними ями на трасі «Щасливка – Маринівка» й чи не довше вона тоді протримається в більш-менш адекватному стані? На відповідь у вас рік, бо я повернусь і перевірю, обіцяю.

Завжди ваш: Андрій Дерун.


Самые интересные новости на Нашем Telegram-канале