Причина поганих доріг на Миколаївщині, або чому тендерна процедура – не гарантія ProZоrrості

Понедельник, 1 июня, 2020 18:34

Не так давно писав матеріал, в якому сильно обурювався, що невеличкий клаптик дороги між двома селами на рідній Доманівщині вирішили ремонтувати за шалені 53,8 млн гривень. А сьогодні дізнався, що ціну «збили» до 24,9 млн гривень. Це мінус майже 30 мільйонів. Більше половини. Питання – нам усім зараз радіти, сумувати чи злитися? Радіти точно не доводиться.

Що просили:

Що отримали:

І ось, чому. Якщо пам’ятаєте (хто читав ту писанину), то в попередній статті був один абзац, котрий я виділив «найцікавішим». Тоді мені по-секрету деякі жителі села розповідали, що місцеві «підприємці» хвалились, що скоро ремонтуватимуть саме цю дорогу. В теорії, вони ніяк не могли знати, що цей клаптик землі мають ремонтувати, адже на той час не було ні тендера, ні договору – нічого. Але…

Нікого не здивую, але свої послуги за суму, на 30 млн гривень нижче озвученої, запропонували саме місцеві «дорожники». Їм тендер і віддали.

Фірма-переможець носить назву «ДОРБУД777», зареєстрована в Доманівці на такого собі Армена Казаряна, уставний фонд її – аж 1 тисяча гривень. Згідно даних порталу Clarity Project, ця компанія брала участь у семи тендерах, проте виграла лише один (схоже, що уже два). До цього вони уклали договір з Мостівською ОТГ Доманівського району на капремонт частини вулиці.

Також цікаво, що фірма фігурує в судовій справі Господарського суду Миколаївської області. Тут держпідприємство «Миколаївський облавтодор» вимагає від різних підрядників, в тому числі й від «ДОРБУДу», за власні кошти переробити свої «косяки» на трасі Н-24.

Особисто у мене по цій усій ситуації виникає закономірне питання, навіть кілька.

1. Як взагалі можна так рахувати вартість робіт, щоб тобі в результаті ціну вдвічі меншу твоєї пропонували?

2. Як можна пропонувати на 30 млн гривень дешевше, і не очікувати, що «просядеш» у якості ремонту?

Звернувся за коментарем до виконувача обов’язків начальника Управління інфраструктури ОДА Сергія Сікорського. Чесно, маючи невеликий досвід спілкування з цим чиновником, не здивувався його відповіді. Але ось:

«Торги. На те він і аукціон. Підприємства між собою торгувалися».

Геніально.

На запитання, чи не боїться він, що через таке зниження ціни і сама якість майбутніх робіт може значно погіршитись, Сікорський відповів, що «це їх право». Правда він також додав, що договір з підрядником поки не підписали. Зараз їм дали час, щоб ті обґрунтували свою пропозицію, і довели, що якість дороги відповідатиме стандартам.

Змінюються президенти, влада, навіть режими, але на місцях досі в ходу давно відпрацьовані схеми. І сьогодні ми спостерігаємо одну із них. Описати її, на жаль, не можу, адже все сказане і написане може бути використано проти мене самого. Але.

Все геніальне – просто.



Самые интересные новости на Нашем Telegram-канале