Частина зібраних коштів у порту піде на відшкодування інвесторам?

Пятница, 15 апреля, 2011 11:19

Фахівці Укрморрічфлоту розробили низку змін до законопроекту «Про морські порти», який був прийнятий Верховною Радою у першому читанні. Запропоновані зміни покликані модернізувати вже існуючий нормативно-правовий акт та пришвидшити його прийняття у другому читанні.

Зокрема, згідно зі змінами законопроект має визначати правові, організаційні, економічні та соціальні засади створення і розвитку не тільки морських портів, а й річкових, рибних та спеціалізованих портів, що сприятиме забезпеченню умов для міжнародного торговельного судноплавства.

Розробники також визнали за необхідне визначити, що порт – це транспортно-виробничий комплекс, розташований на відведеній державній адміністрації порту території та акваторії, призначений і обладнаний для обслуговування суден і пасажирів, в якому здійснюються перевантаження з одного виду транспорту на інший, надаються транспортно-експедиторські, спеціалізовані та інші послуги, а також забезпечуються безпечне плавання та стоянка суден.

 

Відповідно до запропонованих змін, акваторія та територія порту є державною власністю. Акваторія порту належить до водних об’єктів загальнодержавного значення і не підлягає передачі в комунальну власність, оренду, управління, заставу та приватизації. Крім того, до об’єктів, що не підлягають приватизації, мають належати акваторії портів та засоби навігаційного обладнання, канали, берегові захисні споруди.

 

У той самий час причали та інші гідротехнічні споруди, що використовуються у вантажних операціях в установленому порядку можуть передаватись в оренду, концесію, спільну діяльність та управління. Також до об’єктів, що підлягають приватизації, можуть бути віднесені складські приміщення, вантажно-розвантажувальні механізми та рухоме майно.

Функції державного нагляду за безпекою судноплавства в акваторії порту, підхідних каналах здійснюватиме капітан порту, який призначається і звільняється центральним органом виконавчої влади в галузі.

 

Запропонованими змінами до взятого за основу законопроекту також передбачено, що у порту справляються цільові портові, які перераховуються на рахунки державних адміністрацій портів і спрямовуються на покриття відповідних витрат, пов’язаних із забезпеченням безпеки судноплавства, розвитком та підтриманням у належному стані акваторії порту, навігаційного обладнання, якірних стоянок, каналів, гідротехнічних споруд.

 

Крім того, передбачається, що зібрані кошти можуть бути використані на відшкодування інвестору на будівництво причалу, каналу або поглиблення ділянки акваторії.

mintrans.gov.ua