Коли вийде на маршрут і яка вартість робіт: подробиці про ексклюзивний трамвай, який будують на «Миколаївелектротрансі»

15 марта, 2021 17 :41

Працівники комунального підприємства «Миколаївелектротранс» завершують роботи над ексклюзивним трамваєм, що будують на базі немолодого навіть за мірками трамваїв КТМ-5. Очікують, що на маршрут він вийде уже влітку і курсуватиме по двом маршрутам, а орієнтовна вартість робіт — 3 мільйони гривень.

Деталі про роботи над вагоном виданню MyCity розповів прессекретар підприємства Юрій Христенко.

Зазначається, що будують його на базі старого КТМ-5, який почав свою роботу ще у 1982 році. Його майже повністю розібрали, залишивши лише раму.

«Трамвай побудований на базі КТМ-5, він 1982 року випуску. Його повністю розібрали до рами, провели технічну експертизу, тобто щодо придатності до подальшої експлуатації основи та кузова. Експертиза показала, що можна ще його використовувати. Ми найняли спеціалістів, вони нам підказали, як можна підсилити раму і підвищити міцність конструкції. Після цього наш інженера-конструктор намалював своєрідний дизайн для трамваю, щоб він став нашою візитівкою», — розповіли на підприємстві.

Почали переробляти вагон у 2018 році. Зараз робота на завершальній стадії, уже провели всі зварювальні процедури, кузов готовий повністю. Нині працівники облаштовують трамвай всередині та збирають електроніку. Двигун та ходову повністю перебрали, а електронну систему встановили нову, більш економну.

Окремо на підприємстві відзначають, що другого ідентичного трамваю немає, адже його дизайн — розробка «Миколаївелектротрансу»:

«Ескіз цього трамваю повністю розроблявся нашим інженером-конструктором. Ми спеціально для цього тоді наймали спеціаліста, і він нам усе намалював, повністю з нуля. Тобто дизайн оригінальний, розроблений нашими робітниками».

Є надія,  що вийде на маршрути оновлений трамвай уже влітку. Планується, що курсуватиме він по маршруту №6 (Промзона – Центральний ринок) та №1 (Широка Балка – Яхт-клуб). На інші пустити не можна, тому що габарити не дозволять пройти деякі ділянки.

Якщо говорити про загальну ціну робіт, то на підприємстві говорять про суму до 3 млн гривень. Станом на кінець січня 2021 року на роботи уже витратили 2,14 млн гривень.

«Новий трамвай українського виробництво коштує приблизно 1 мільйон євро. А якщо брати б/у трамваї, то зараз купити вжитий трамвай, переробити його на нашу колію, бо в Європі трішки інший стандарт колії, то всі процедури по покупці, розмитненню та переробці будуть коштувати десь 3 мільйони гривень. Фактично, сказати, що купити б/у трамвай економніше, зараз не можна», — додали в пресслужбі.

Фото: пресслужба «Миколаївелектротрансу»

У випадку, якщо експеримент буде успішним, то на підприємстві уже є ідеї щодо переобладнання інших КТМ-5. Також очікується, що наступні вагони зможуть зробити швидше, ніж за 2-3 роки, зважаючи на вже набутий досвід.