Мовний омбудсмен вже отримав 1129 повідомлень про порушення закону про мову

18 апреля, 2021 19 :20

За три місяці дії статті 30 мовного закону, Уповноважений із захисту державної мови отримав 11 звернень з Миколаївщини. Про це повідомила прес-служба мовного омбудсмена Тараса Кременя.

Загалом надійшло 1129 повідомлень про порушення законодавства.  При цьому у IV кварталі 2020 року таких повідомлень надійшло майже в 10 разів менше – лише 144.

«Збільшення кількості звернень громадян пов’язане, насамперед, із тим, що з 16 січня 2021 року набула чинності 30 стаття мовного закону, якою передбачений повний перехід сфери обслуговування на державну мову. Також почав діяти наш сайт, завдяки якому громадяни можуть подати звернення чи скаргу, заповнивши відповідну електронну форму», – зазначив Тарас Кремінь.

Щодо порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою найбільше громадян звернулося з Києва – 327 та Київської області – 120, зі Львівської області – 108 громадян (які переважно фіксують порушення в інших областях), з Харківської – 99, Одеської – 49, Дніпропетровської – 41, Чернігівської – 35, Запорізької – 23, Полтавської – 21, Донецької – 17, Луганської – 14, Вінницької – 13, Івано-Франківської – 12, Миколаївської та Чернівецької – по 11, Черкаської, Херсонської та Волинської – по 8 звернень.

Найменша кількість звернень надійшла з Житомирської області – 2, Рівненської – 5, Сумської – 6, по 7 звернень надіслали мешканці Хмельницької, Тернопільської, Кіровоградської, Закарпатської областей. У частині звернень не встановлений регіон заявника.

Найбільш масовими є повідомлення щодо відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів про надання послуг державною мовою – 446.

На порушення своїх прав на отримання інформації та послуг державною мовою у маленьких крамничках і відомих торговельних мережах, а також у аптеках, салонах краси, спортивних залах, ресторанах і кав’ярнях поскаржилися 249 громадян з різних регіонів України.