Нацрада оштрафувала «НАШ» та Newsone

29 апреля, 2021 11 :20

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оштрафувала телеканали «Наш» і Newsone. Про це повідомляється на сайті регулятора.

Так, «НАШ» отримав два попередження, а також штраф на понад 200 тисяч гривень. Перший штраф стосується трансляції 4 грудня 2020 року, коли на телеканалі в прямий ефір впустили представника терористичної організації «ЛНР» Родіона Мірошника. У цьому випадку сума штрафу склала 114 тисяч гривень.

Другий штраф на таку ж суму телеканал отримав за ефірний ролик «Наша (не) залежність? Наш покаже», який був підготовлений до річниці Незаледності країний, і вийшов 24 серпня минулого року. Нацрада вважає, що він «містить заклики до розв’язування агресивної війни або розпалювання національної, расової або релігійної ворожнечі».

«У День Незалежності України в ефірі телеканалу неодноразово демонстрували вказаний відеоролик (хронометраж — 53 секунди, всього 14 разів), вироблений в художньому, образотворчому жанрі», — йдеться в повідомленні регулятора.

У Нацраді заявляють, що до відеоролика підібрали документальні кадри, в яких переважають сцени насильства, демонстрація стріляючого зброї, зіткнення протестуючих з поліцією і демонстрації з різними гаслами.

«Таким чином у телеглядачів може створюватися враження, що це вичерпний перелік подій майже 30-річної історії країни. Зазначений відеоматеріал створює негативний образ» невдалого «вибору під час Всеукраїнського референдуму 1991 року, а всі творчі засоби, використані у відеоролику, спрямовані на розпалювання ворожнечі між прихильниками і противниками незалежності України, на ескалацію ненависті між ними «, — повідомили в Нацраді.

Що стосується телеканалу NewsOne, то йому оголосили три попередження на загальну суму 114 тисяч гривень за те, що вони називали активіста та представника «Правого сектора» Сергія Стерненка «вбивцею», стерджували, що велика кількість євреїв служили у військах нацистського «Третього Рейху», а також транслювали пропагандистське звернення президента країни-оккупанта Володимира Путіна і його зустріч із українським нардепом партії ОПЗЖ Віктором Медведчуком та ін.

Як відомо, 2 лютого президент увів у дію рішення РНБО про застосування санкцій щодо фізичної та юридичних осіб. Цим рішенням, зокрема, підтримано пропозиції щодо застосування санкцій проти Тараса Козака, який є власником телеканалів «NewsOne», «ZIK» і «112 Україна».

В СБУ назвали санкції відносно телеканалів Козака «кроком у боротьбі з російською гібридною агресією».

Пізніше сервіс YouTube заблокував сторінки каналів ZIk, 112 та NewsOne.