Дані, зібрані телескопом «Габбл», підтверджують недостатність темної матерії в галактиках

19 июня, 2021 23 :41

Найточніші на сьогоднішній день вимірювання параметрів ультрадифузійної галактики NGC1052-DF2 (DF2) підтверджують, що в цій галактиці спостерігається недостача темної матерії.

Дослідження опубліковане в журналі Astrophysical Journal Letters.

Ці результати засновані на 40 орбітах космічного телескопа Hubble ( «Габбл») і аналізі під назвою tip of the red giant branch ( «вершина гілки червоних гігантів», TRGB), що є «золотим стандартом» таких високоточних вимірювань.

У 2019 році команда опублікувала результати вимірювань відстані до сусідньої ультрадифузійної галактики NGC1052-DF4 (DF4), засновані на 12 орбітах «Габбла» і TRGB-аналізах, які демонстрували переконливі ознаки відсутності темної матерії. Обидві галактики були відкриті за допомогою телескопа Dragonfly Telephoto Array обсерваторії New Mexico Skies.

«Крім підтвердження ранніх результатів вимірювання відстані, ці нові дані, зібрані за допомогою «Хаббла», підтверджують, що досліджувані  галактики майже не містять або не містять зовсім темної матерії. Якби галактика DF2 перебувала ближче до Землі, як вважають деякі астрономи, вона була б значно менш яскравою і менш масивною, і галактиці була б потрібна темна матерія для пояснення ефектів, обумовлених загальною масою», — йдеться у матеріалі.

Темна матерія часто розглядається як важливий компонент галактик, однак це дослідження представляє нові докази того, що її присутність не є обов’язковою. Хоча темну матерію ніхто ніколи не бачив, її гравітаційний вплив подібно клею, що зв’язує галактики і керуючому рухом видимої матерії.

Іронія полягає в тому, що виявлення галактик, які майже не містять у собі темну матерію, ймовірно, дозволить виявити її загадкову природу і глибше зрозуміти еволюцію галактик, пояснили автори.

Джерело