У Миколаєві викрили шахрайський call-центр, я якому працювали «правоохоронці» та «співробітники банку»

30 июня, 2021 13 :09

У Миколаєві кіберполіція викрила call-центр, співробітники якого під виглядом співробітника правоохоронних органів або банку вимагали гроші. У них вилучили майже  190 сім-карток різних операторів.

Про це повідомляє пресслужба поліції.

Шайхрайську схему викрили оперативники відділу протидії кіберзлочинам у Миколаївській області ДКП НПУ спільно з дізнавачами Миколаївського районного управління поліції та оперативниками управління карного розшуку ГУНП в Миколаївській бласті, за процесуального керівництва прокуратури та силової підтримки спецпризначенців.

Поліцейські встановили, що організував діяльність центру 28-річний житель Миколаєва, допомогу в пошуку і вербуванні операторів йому надавали дві місцеві мешканки. Шахраї орендували офісні приміщення, які облаштовували необхідною оргтехнікою та методичними матеріалами для навчання «співробітників». Після проходження навчання кандидат повинен був скласти іспит на знання алгоритму дій «дзвінок співробітника правоохоронних органів» та «дзвінок співробітника банку», після якого допускався до роботи в call-центрі.

Потім, використовуючи методи соціальної інженерії, зловмисники спершу випитували у громадян інформацію про реквізити банківських карток, а, отримавши доступ до рахунків, виводили гроші на підконтрольні рахунки. Щоб у співрозмовників не виникало жодних підозр вони розробили цілу схему та діяли відповідно до інструкцій, представляючись слідчими та працівниками банківських установ.

У результаті слідчих дій правоохоронці вилучили з офісів call-центру 33 системних блоки, 2 ноутбуки, 27 мобільних телефонів, 189 сім-карток різних мобільних операторів та банківські картки, а також документи, що підтверджують протиправну діяльність. Наразі вирішується питання щодо накладення арешту на майно центру, а всю вилучену техніку направили на експертизу.

Нині триває досудове розслідування, розпочате за ст. 190 Кримінального кодексу України «Шахрайство». Правоохоронці вживають заходів для встановлення кола осіб, що постраждали від дій шахраїв, та загальну суму завданих збитків громадянам.

Нагадаємо, що в Миколаєві правоохоронці припинили діяльність шахрайських call-центрів, які по заздалегідь приготовленими інструкціями виманювали у потерпілих особисті дані.